❮   OFERTA
Fill 104

William Hall Raine "Election night crowd" Wellington, 1931 Fill 105

Reklama wspierająca sprzedaż

Jak skłonić klientów do działania

Kampanie sprzedażowe mają na celu spowodowanie wzrostu liczby dokonanych transakcji lub osiągnięcie podobnych celów biznesowych reklamodawcy, jak rejestracja w newsletterze, wypełnienie formularza, przesłanie zapytania ofertowego lub wyrażenia w innej formie zainteresowania jego ofertą. W ramach działań tego typu staramy się efektywnie wykorzystać ruch na stronie www Klienta oraz sprowadzić nowych odbiorców.

W typowej kampanii sprzedażowej obok siebie występują działania zasięgowe, których zadaniem jest dotarcie do maksymalnej liczby odbiorców posiadających pożądane cechy oraz działania retargetingowe.

Właściwy klient we właściwym momencie

Internet, jak żadne inne medium daje możliwości dokładnego badania zachowań konsumentów i wpływu reklamy na te zachowania. Pozyskiwane dane są dostępne prawie natychmiast, gotowe do wykorzystania. Kampanie sprzedażowe to sposoby na wykorzystanie posiadanych informacji w celu podniesienia liczby decyzji zakupowych klientów reklamodawcy.

Podstawowym założeniem jest kierowanie przekazu reklamowego tylko do odbiorców, którzy potencjalnie mogą być zainteresowani ofertą, jaką chcemy im przedstawić. Niecelowe są próby "ściągania" na daną stronę internetową kogo tylko się uda. Takie działanie to marnotrawstwo środków, w dodatku na dłuższą metę szkodliwe wizerunkowo.

Możemy zidentyfikować typowe ścieżki użytkowania oraz dokonać segmentacji ze względu na rodzaj aktywności, co pozwala na dobór odpowiednich środków reklamowych i dopasowanie komunikatu. Stosowane przez Ad Professor narzędzia pozwalają na bardzo dokładne określanie profili odbiorców, odpowiadające potrzebom danej branży, sklepu, czy fragmentu jego oferty.

Buty, kurtka czy zegarek oglądany przez ciebie wcześniej w ofercie sklepu online, pojawia się potem na innych oglądanych przez Ciebie stronach internetowych, w banerach reklamowych – nieprzypadkowo. Ani sklep, który się reklamuje, ani towar, który Ci prezentuje, nie są tak popularne, aby reklamować się wszędzie gdziekolwiek się udasz. Ta reklama pojawia się tam specjalnie dla Ciebie. Najpewniej wyraziłeś swoje zainteresowanie produktem - odwiedziłeś stronę internetową producenta, sklepu lub kliknąłeś wcześniej w inny banner reklamowy. Tak działa retargeting.

Strategie polegające na "podsuwaniu" nam co chwila towaru, którego oglądaniu poświęciliśmy wcześniej pewną ilość czasu, przynoszą zbliżone, korzystne dla sprzedawcy skutki w wielu branżach. Część z nas zwabiona takim powtórzonym komunikatem wraca na stronę sklepu i często finalizuje zakup, od którego wcześniej odstąpiła.

Zrób kampanię sprzedażową z Ad Professorem

We współpracy z Klientami stosujemy podobną zasadę, co przy budowie przekazu i targetowaniu reklam - dopasowujemy zakres usług do potrzeb reklamodawcy. Niezależnie od wyzwania i planowanego budżetu zaczynamy od określenia celu i analizy potencjału.

Ad Professor zaoferuje zestaw działań, opowie o stosowanych narzędziach i przystępnie wyjaśni dlaczego proponuje takie, a nie inne środki reklamowe. Posiadając dowody skuteczności z historycznych kampanii nastawiamy się zawsze na długofalową współpracę. Powodzenie naszego biznesu zależy od efektów naszych działań na rzecz Klienta.

Zachęcamy do kontaktu i wstępnego określenia potrzeb w formularzu.

Jaki jest koszt kampanii?

Koszt w największym stopniu zależy od skali, a ta zależy od celu kampanii.

Charakterystycznym dla działań sprzedażowych modelem rozliczeń jest prowizja od efektów, czyli np. wartości wygenerowanej sprzedaży. Jest to model efektywnościowy, popularnie nazywany zapożyczonym z angielskiego słowem performance. Często wiąże się to z przejęciem ryzyka związanego z wydatkowaniem budżetu reklamowego na emisję kampanii przez agencję reklamową, która ją prowadzi. Przyjęcie takiego modelu rozliczeń jest zazwyczaj bardzo pożądane przez sklep czy sprzedawcę, co pozwala mu uzależnić wynagrodzenie za zakupione usługi od ich rzeczywistych efektów.

Zakup reklamy w rozliczeniu "za klik" (CPC) nie jest równoznaczny z realizacją sprzedażowej kampanii rozliczanej "za efekt". Istotniejsze od liczby klików jest przecież to, kto klika i jaki ma to wpływ na podstawowy cel kampanii, np. wzrost wartości sprzedaży w danym okresie.

Nośnikiem kosztu może być więc dla reklamodawcy transakcja, tzw. CPS, ale także zamówienie czegoś, wysłanie zapytania, podpisanie umowy, dokonanie rejestracji itd. Kampanie tego typu mogą być także rozliczane jak wszytkie inne, w modelu CPM, CPC, czy nawet ryczałtowo.

Subskrybuj newsletter z informacjami o nowych treściach

Przeczytaj także

thumb_ocean.jpg

Skuteczny retargeting

W najprostszym ujęciu retargeting to specyficzna forma reklamy internetowej, która polega na docieraniu do użytkowników Internetu, którzy odwiedzili już daną stronę internetową..

553d2e2f093f04bb293e74fe_event_thumb.png

Reklama widowisk oraz sprzedaż biletów

Pełna obsługa twojego wydarzenia

553d2e2e093f04bb293e74fd_candy_thumb.png

Reklama wizerunkowa

Pod silną marką