❮   OFERTA
Fill 104

Events Arena by Ad Professor Fill 105

Zaawansowane formy reklamowe rich-media

Ewolucja banera reklamowego

Rozbudowane formy reklamowe spełniają szczególną rolę w strategiach obecności online. Mogą realizować różne zadania, jak np. udostępniać kompletny mechanizm konfiguracji nowego auta, lub zawierać pełną prezentację produktu czy oferty. Sprowadzają video, mapy, galerie zdjęć, treści i funkcjonalności social media czy formularze kontaktowe w jedno miejsce - bezpośrednio przed oczy odbiorcy. Są niezastąpione tam, gdzie liczy się zaangażowanie użytkownika.

W ofercie Ad Professor występują jako osobny produkt wykonywany na zlecenie innych agencji lub stanowią bazę dla przeprowadzanych kampanii reklamowych.

Rich-media - co to właściwie jest?

Klasycznym elementem występującym od lat w kampaniach reklamowych w Internecie jest baner internetowy, będący najczęściej obrazkiem - plikiem graficznym, niekiedy zawierającym animację. Po kliknięciu w taki baner użytkownik zazwyczaj jest przekierowywany na docelową stronę internetową.

Wraz z rozwojem technologii możliwe stało się stosowanie w tym charakterze bardziej skomplikowanych interaktywnych form, zmieniających zawartość wskutek akcji użytkownika. Tak więc poza plikami graficznymi, baner rich-media może zawierać video, mapę czy grę sterowaną ruchami smartfona, może mieć wiele przełączalnych sekcji z zawartością, może zmieniać rozmiar czy mieć wiele tzw. wyjść - tzn. prowadzić użytkownika do więcej niż jednej strony internetowej, lub do poszczególnych części strony.

Może być więc mini-stroną internetową, "doładowującą" sobie treści z zewnątrz wskutek wyborów użytkownika.

Zobacz galerię najciekawszych form reklamowych rich-media DoubleClick

Reklamy rich-media

Przygotowanie reklamy rich-media wymaga poza przygotowaniem elementów graficznych, także oprogramowania zdarzeń i zachowania formy oraz zapewnienia jej prawidłowego wyświetlania na różnych urządzeniach i w różnych przeglądarkach internetowych.

Poza zaplanowaną funkcjonalnością dla użytkownika, niemniej istotne są mechanizmy pozwalające na współpracę z serwerem reklam i zbieranie danych dotyczących zachowań odbiorcy reklamy. Jesteśmy w stanie dzięki temu powiedzieć ilu odbiorców odtworzyło video, kto kliknął w button facebooka, ile sekund trwało przeglądanie galerii produktów, czy dodano wydarzenie do kalendarza, porzucono formularz w trakcie wypełniania itd.

In-page – reklama o stałej pozycji na stronie internetowej, na której jest wyświetlana, zazwyczaj zawiera video i mechanizm doładowywania jego zawartości dopiero po wyświetleniu strony internetowej w przeglądarce tzw. polite load  
Expand – reklama zwiększająca rozmiar w wybranym kierunku, np. kliknięcie w inicjalny rozmiar reklamy 300x250 powoduje jej rozszerzenie na całą szerokości strony, co pozwala na prezentację dodatkowej treści  
Floating – reklama będąca dodatkową warstwą nad zawartością strony 
InStream video ads – reklamy wyświetlane w strumieniu video You Tube
In-app – reklamy wyświetlane w aplikacjach 

Ta sama kreacja może występować w wielu wariantach i rozmiarach. Na przykład pełnoekranowe video może być otwierane z początkowego rozmiaru 300x250px albo 160x600px itd. a w wariantach na niektóre urządzenia lub przeglądarki może być zastąpione innym elementem.

Profile dynamiczne

Ciekawą możliwością reklam rich-media pozwalającą na realizowanie różnych strategii są profile dynamiczne. Tego typu reklamy konstruują swoją zawartość w trakcie emisji, w zależności od ustalonych wcześniej kryteriów. Możemy więc zestawić sobie w tabeli kilka komunikatów dla różnych obszarów geograficznych - w postaci zwykłego tekstu, który podczas emisji reklamy zostanie odpowiednio sformatowany i użytkownik oglądający banner na stronie dostanie odpowiedni dla jego obszaru komunikat. Podobnie możemy zmieniać inne elementy - obrazy, pliki video, miejsca na mapie - wyświetlać różne informacje dla różnych profili w ramach tej samej emisji.

Stwórz reklamy rich-media z Ad Professorem

Projekty podwykonawcze form reklamowych rich-media to ważny czynnik rozwoju naszej firmy. Wypracowaliśmy własną metodykę i dostarczyliśmy dopracowane produkty kilku znanym markom, włączywszy właściciela wiodącej technologii DoubleClick - firmę Google.

Posiadamy certyfikowane zasoby i doświadczenie w wykorzystaniu form HTML5 i AS3 w kampaniach różnego typu. Pracujemy nad rozwiązaniami rozszerzającymi możliwości stosowanych technologii.

Zachęcamy do kontaktu i wstępnego określenia potrzeb w formularzu kontaktowym.

Koszt reklam rich-media

Formy rich-media przygotowywane są zgodnie z metodyką projektu informatycznego, a ostateczny koszt zależy od sumarycznej pracochłonności takiego projektu. Rośnie wraz z liczbą wariantów, komponentów i zaawansowanych funkcjonalności.

Elementem opcjonalnym jest przygotowanie kreacji - najczęściej opieramy się na materiałach Klienta, ale przygotowujemy także kreacje w ramach projektu.

About the Author

Subskrybuj newsletter z informacjami o nowych treściach

Przeczytaj także

thumb_eng-smartphoneman.jpg

Engagement rate

Specyficzna forma reklamy, której zadaniem jest budowanie określonego wizerunku Klienta i świadomości jego marki w sieci, wymaga też wyjątkowych narzędzi.

553d2e2f093f04bb293e74fe_event_thumb.png

Reklama widowisk oraz sprzedaż biletów

Pełna obsługa twojego wydarzenia

553d2e2e093f04bb293e74fd_candy_thumb.png

Reklama wizerunkowa

Pod silną marką